Saturday, December 12, 2009

PELAJAR CONTOH MTQI 2009



Lembaran 2009 tidak lama sahaja lagi akan melabuhkan tirainya, pejam celik terasa cepat masa berlalu, sedar tak sedar usia MTQI sendiri akan genap 10 tahun...

Dengan pengalaman mendidik anak-anak menjadi generasi al Quran dalam tempoh yang agak lama, syukur alhamdulillah telah ramai anak-anak yang berjaya menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi.

Pada tahun ini, Ahmad Naim bin Nor'azam telah membuktikan kejayaan sebagai pelajar terbaik MTQI 2009 setelah mendapat keputusan yang cemerlang, UPSR 5A manakala UPSRA mendapat pangkat mumtaz. Selain itu beliau juga telah mengkhatamkan hafazan al Quran 30 juzuk dan merupakan calon yang akan mengambil sijil syahadah tidak berapa lama lagi dalam usia 12 tahun.

Beliau telah mengharumkan nama MTQI dan menjadi kebanggaan para mu'allim serta menjadi qudwah hasanah kepada pelajar-pelajar yang lain.

Kejayaan beliau juga tidak lain atas dorongan ibu bapanya yang prihatin terhadap kecemerlangan akademik dan syakhsiyyah anak-anak sedari usia yang masih mentah.

Harapan dan doa pihak MTQI agar Ahmad Naim terus membuktikan kejayaan yang cemerlang dunia dan akhirat untuk masa yang akan datang. Adapun harapan yang lebih besar, kejayaan beliau menjadi penyuntik semangat buat sahabat-sahabat seperjuangan untuk terus mara mencapai cita-cita.

No comments: