Monday, December 7, 2009

KHABAR TERKINI MTQI (DISEMBER 2009)

Assalamualaikum wrt. wbt.

Sidang pengunjung yang dirahmati Allah sekalian,

Alhamdulillah, pada kali ini penulis baru berkesempatan untuk bersama-sama dengan pengunjung semua setelah lama tidak berpeluang dan berkesempatan menggerakkan jari-jemari dan mengkhabarkan berita kami di sini:

Alhamdulillah Mtqi telah mendapat guru tasmi'-cum-warden yang baru bagi mengisi kekosongan jawatan tersebut yang telah ditinggalkan oleh Us. Faez kerana melanjutkan pegajiannya ke Mesir. Beliau ialah Us. Mohd Suhaimi bin Mohd Ardzi, graduan Universiti al-Azhar, Mesir dalam bidang al-Quran dan Qiraat.

Isteri beliau juga merupakan pelajar Universiti al-Azhar di dalam bidang yang sama dan masih berbaki setahun untuk menghabiskan sesi pengajiannya turut mewarnai dunia MTQI kini.

Pada bulan November yang lepas, setiausaha MTQI Haji Al-Azmi bin Bakar menangguhkan perkhidmatannya sementara waktu sehingga pertengahan tahun hadapan bagi memberi peluang dan masa untuk beliau menghabiskan kerja-kerja terakhir pembelajaran Phd nya. Oleh itu, jawatan itu disandang oleh Us. Mohd Suhaimi bin Mohd Ardzi sebagai penolong setiausaha I dan Puan Hjh. Ainal Khairi sebagai penolong setiausaha II.


Sidang pengunjung yang dikasihi,

Setelah MTQI berehat cuti Raya Aiduladha selama 10 hari, kini sudah seminggu MTQI mula beroperasi. Nampaknya pelajar di sini sememangnya tidak dibenarkan bercuti panjang sepertimana adik-adik, abang-abang dan kakak-kakak mereka yang di luar sana sedang bercuti.

Namun pihak MTQI akan memberi cuti hujung tahun sekali lagi pada hujung bulan ini sebelum sesi 2010 bakal menjelma.

MTQI juga kini menerima banyak borang permohonan dari adik-adik pelajar yang baru bagi kemasukan di tahun hadapan. Jadi, adik-adik yang berkenaan perbanyakkanlah doa supaya berjaya memasuki MTQI dan seterusnya bakal menjadi ahli-ahli dari golongan penghafaz al-Quran al-Karim.

Tidak dilupakan juga kepada adik-adik MTQI, yang baru-baru ini dilanda sakit mata dan terpaksa balik cuti sakit, harapnya banyakkanlah doa dan cepat-cepatlah sembuh seterusnya dapat meneruskan pengajian dan hafazan seperti biasa, ameen.

Sekian saja khabar terkini dari MTQI. Penulis memohon maaf atas segala penantian pengunjung selama ini.

Semoga kita dapat berjumpa lagi, wassalam...

1 comment:

Anonymous said...

Salam 165, Ramainya guru keluar masuk...teringat suasana dahulu...kini segalanya telah berubah....Junior2 makin hebat....Maahad pun makin lama makin besar... Syabas...!!!!

Abu Zar Bin Ahmad Zubir
CFS UIAM, Nilai
Human Science study
Facilitators Representative Committee ,
( Leadership and Training Department, CFS IIUM )

Facebook : Abu Zar,
batista.heat@gmail.com